Recensie FAST SHOT

De Belgische spellenuitgever Jumping Turtle Games is stilaan een belangrijke plaats aan het innemen in het Belgische spellenlandschap. Ze zijn begonnen met de Baby reeks met Baby Blues, Baby Clues en Baby Cruise. Allemaal luchtige spellen met een leuk thema waarin baby's de hoofdrol spelen. Baby blues wordt bij mij thuis met vrienden wel eens gespeeld en met het juiste publiek en mindset altijd een succes! Jumping Turtle Games vertaalt ook spellen (zoals het recente Teotihuacan dat nog moet uitkomen in het Nederlands) en brengt eigen spellen uit (zoals Cover Me en tal van anderen). En het is in verband met die laatste activiteit dat deze post verschijnt. Naar aanleiding van hun nieuwste boreling, het 2-spelerspel FAST SHOT, hebben ze enkele spellenclubs een gratis exemplaar van dit spel bezorgd. We zijn hen hier uiteraard erg dankbaar voor en laten in ruil graag weten wat we van het spel vonden.

FAST SHOT is een behendigdheidsspel waarbij je met een houten schijfje een parcours moet afleggen om dan te scoren of eerst je eigen paaltjes omver moet schieten om dan te scoren. Deze 2 manieren van spelen houden allebei in dat je het schijfje weg 'flickt door het weg te schieten met je vinger.
Deze manier van spelen zorgt voor de nodige hilariteit rond de tafel als je nauwkeurig mikt, maar vervolgens veel te weinig of veel teveel kracht zet. Of per ongeluk de paaltjes van je tegenspeler omver schiet, of probeert te scoren maar de goal daardoor verplaatst en je tegenspeler nu een open doel heeft.

De regels van dit spel zijn simpel en er is niet veel tactiek of strategie voor nodig, maar dat neemt niet weg dat we ons er aan het einde van de avond erg mee geamuseerd hebben. We begonnen met 4 spelers, maar omdat het een 2-spelerspel is hebben we er een klein tornooitje van gemaakt waarbij Peter als winnaar uit de bus kwam. Vervolgens kwamen enkele andere spelers kijken en hebben ook zij het een kans gegeven.

Ik nodig iedereen die meegespeeld heeft uit om hieronder te laten weten wat hij ervan vond. Ik had het gevoel dat iedereen het wel een leuke afsluiter van de avond vond. Het is ook ideaal om mee te starten terwijl we wachten op wat laatkomers dus waarschijnlijk komt het nog vaker op tafel...

Geen opmerkingen: